Stránka 1 z 2

Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: pon 26. úno 2018 16:27:25
od malinkaboo
Ahoj všem, nikdy jsem telefon nereklamovala, tak vůbec nevím, co reklamovat lze a co ne, tak se zkusím optat tady, protože do prodejny to mám 150 km, tak ať nejezdím zbytečně. Mám Q10, koupenou z druhé ruky, ale stále je ještě v záruce (až do září). Rok telefon šlapal bez problémů, před Vánoci začal blbnout, vždy do 5 minut po zapnutí "zamrznul" a nereagoval. Na radu místních jsem přes BB link přeinstalovala software a telefon se opět rozjel.... ovšem po 14 dnech se opět zasekl... zase jsem přeinstalovala software....a teď po týdnu to samé... V tuhle chvíli již přeinstalovat nejde, když se o to pokusím BB link mě vyzývá, ať telefon vypnu podržením tlačítka, ale telefon je vypnutý a držení tlačíka nepomáhá. Zkusila jsem to i bez baterky, stále ta samá hláška. Vypadá to tedy, že je telefon kaput. Je možné na něco takového uplatnit reklamaci? I když jsem přeinstalovávala software? Pokud ano, co prodejce udělá, je to vůbec opravitelná vada? A poslední věc... k telefonu mám fakturu, ale ta není na moje jméno, mohu ho i přesto reklamovat já? Předem díky všem za jakoukoliv radu :)

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: sob 03. bře 2018 19:45:05
od skrble
Já bych to reklamoval. Opravovat to nikdo nebude, čili Ti buď vrátí peníze, nebo to zamítnou. V takovýhle situaci je nejlepší dělat hloupýho: "Včera ten telefon fungoval, dnes ráno přestal a nemůžu s tím nic dělat." Pokud jsi přehrávala přes BB Link, tak jsi navíc neudělala nic, co by mělo vliv na záruku.
Jediný, co je na zvážení je to, co je to za prodejce. Pokud jsi to koupila v nějakým normálním obchodě, OK, ale pokud je to nějaká šedivková pochybnost, tak tam výsledek reklamace zpravidla neříká žádný technik či odborník. Spočítej si, pokud Ti vrácený peníze zaplatí jeden ztracený den, popř. náklady na cestu tam a zpět. Pokud je to ale slušná firma, určitě bych reklamoval.
BTW: co to poslat poštou? Určitě to vyjde levněji než jezdit autem tam a zpět. A strávit tím celý den? :-)

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: ned 04. bře 2018 14:32:05
od malinkaboo
Díky za reakci, asi to zkusím poslat poštou. Nicméně už jsem se v duchu s telefonem rozloučila a stojím před těžkou volbou co dál, zda ten samý nebo Classic, nebo dokonce Passport?? Ale ten je na mě šíleně velký, jsem zvyklá na kompaktní kousky.... tak uvidíme.... Díky a v týdnu zkusím poslat...

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: pon 05. bře 2018 1:49:35
od skrble
Držím palce.
BlackBerry 10 bych už osobně nechal být. Taky jsem se s ním těžko loučil, ale nakonec jsem si hodně rychle zvykl na K1. Je to velká lopata (v tom už je Q10 nepřekonatelná), ale jinak je to prostě už zas trochu o něčem jiném. K OS10 už bych se nevracel. Pokud na telefonu jen neposíláš sms zprávy, nevoláš a nepíšeš maily, Android je prostě mnohem dál. A absence gest a celkově geniálního ovládání z OS10 na tom nic nemění.
Jinak bych šel určitě do Passporta. Má mnohem lepší výdrž a dnes už je to jediný použitelný model s OS10 (jeho procesor ještě vcelku utáhne webový prohlížeč atd.). Q10/Classic už jsou opravdu dávno za zenitem, já jsem Q10 často nabíjel i dvakrát denně. K1 nabíjím jednou za dva-tři dny. Dobře vyber! :)

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: pon 05. bře 2018 7:32:30
od Bruca
Případně se dá pořídit dtek50 za 4000. Pokud teda nemusíš mít hw klávesnici.
Baterka na něm manželce většinou vydrží 2-3 dny

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: pon 05. bře 2018 8:00:00
od malinkaboo
Bruca píše:Případně se dá pořídit dtek50 za 4000. Pokud teda nemusíš mít hw klávesnici.
Baterka na něm manželce většinou vydrží 2-3 dny


Přesně tak, trvám na hw klávesnici, proto jsem věrná Blackberry :) měla jsem služební Samsung S6, ted mám náhradní telefon manželův Asus a je to prostě peklo. Na všechny zprávy, maily apod. odpovídám raději z počítače, protože na tom dotykovým krámu nenapíšu ani větu. A ne není to o zvyku, třeba ten služební mám už hodně dlouho a prostě mi to nevyhovuje. Včera jsem si doma zhotovila velikostně odpovídající modýlek Passporta a asi to nedám... takže bud zase Q10 nebo Classic... dokud někdo další nevyrobí něco s HW klávesnicí, tak mám prostě smůlu....

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: pon 05. bře 2018 11:45:05
od Bruca
já mám taky radši hw klávesnici, před BB jsem míval stará MDAčka s klávesnicí, bez ní to prostě není ono :-)

pokud bys chtěla nového Classica, koukni třeba sem: https://shop.telekom.de/smartphones/bla ... ne-vertrag
za 88 € to není špatné :-)
do česka by to mohlo jít poslat třeba přes mailboxde.cz

jinak ta velikost displeje i klávesnice je u passportu návyková. mám druhou simku ve staré Q5 a připadá mi, že tam na displeji nic nevidím. nemluvě o tom, že šudlím pořád prstem po klávesnici a nic se neděje. to by mě čerti vzali :-)))

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: pon 05. bře 2018 19:06:42
od milans19
Môžem len potvrdiť výhody Passport-u. Ale na druhej strane stále tak trochu zápasIm s jeho šírkou.

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: úte 06. bře 2018 8:55:56
od Bruca
milans19 - já teď po půlroce zápasím se šířkou Q5ky. nějak se nemůžu trefit na ta prťavá tlačítka :-))

akorát teda zatím nejlepší hw klávesnici, co jsem měl, měl E-TEN M700. Ale to bylo asi tím, že byla vyšoupávací a na šířku

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: úte 06. bře 2018 9:30:33
od malinkaboo
No právě ta šířka... Q5 i Q10 mi právě vyhovovaly svou velikostí, kompaktní, akorát do ruky, do kapsy i do kabelky... ten Passport je prostě velikej... ale láká mě... :) :) dneska budu tu Q10 posílat na reklamaci, tak jsem zvědavá.... ale štve mě to, ten telefon jsem měla rok a je kaput? A to jsem na svoje věci opatrná, telefon mi nepadá, neprší na něj, nedělám s ním blbiny a stejně je v čudu....

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: úte 06. bře 2018 10:17:03
od Bruca
hlavně na tu reklamaci nepiš, že jsi ho koupila z druhé ruky ;-)

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: úte 06. bře 2018 10:30:34
od malinkaboo
Bruca píše:hlavně na tu reklamaci nepiš, že jsi ho koupila z druhé ruky ;-)

To bych musela být opravdu blondýna :D :D :D

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: úte 06. bře 2018 19:22:07
od BBPepek
malinkaboo píše:No právě ta šířka... Q5 i Q10 mi právě vyhovovaly svou velikostí, kompaktní, akorát do ruky, do kapsy i do kabelky... ten Passport je prostě velikej... ale láká mě... :) :) dneska budu tu Q10 posílat na reklamaci, tak jsem zvědavá.... ale štve mě to, ten telefon jsem měla rok a je kaput? A to jsem na svoje věci opatrná, telefon mi nepadá, neprší na něj, nedělám s ním blbiny a stejně je v čudu....


Šířka je na Passportu právě to, co dělá Passport Passportem :)
Ale uznávám, že někdy není zcela praktický :) Nicméně, i tak ho mám moc rád :)

No, Passport v (menší) ženské ruce jsem ještě neviděl a celkem mě udivuje, že o něj nějaká žena má zájem.
Přítelkyně by jej nechtěla ani omylem :) Já, když si pujčím její Z10, tak si připadám jako s hračkou.

Jinak, přítelkyně má Z10, koupenou z druhé ruky. Ale dostala nový telefon, protože bývalý majitel púvodní Z10 reklamoval.
Asi rok používala přítelkyně novou Z10 a najednou error :), takže opět dostala novou... Přitom se o něj také hezky stará.
Tak jen doufám, že se za nějaký čas neodporoučí :) záruka již skončila...

Jinak, když jsem si byl pro Passport, tak jsem velmi hodně přemýšlel, jestli si nekoupím classic. Před Passportem jsem měl 9900 Bold, takže by to byla logická volba. Bohužel jsem se pro classic nerozhodl proto, že jeho systém není upravený pro používání trackpadu. Je to pouze klon systému z dotykových telefonů a to mě nevyhovuje.
Navíc jsem po nějakém čase zjistil, že android aplikace nejsou zcela kompatibilní s trackaped.
Takže proto padla volba na Passport.

Neříkám, že classic někdy nevyzkouším :)

Po čase používání by mi u classicu hodně ale opravdu hodně chyběla dotyková plocha klávesnice.
Hlavně gesto smazaní celého slova - toto gesto je velmi návykové.

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: úte 06. bře 2018 20:52:53
od malinkaboo
BBPepek píše:No, Passport v (menší) ženské ruce jsem ještě neviděl a celkem mě udivuje, že o něj nějaká žena má zájem.
Přítelkyně by jej nechtěla ani omylem :) Já, když si pujčím její Z10, tak si připadám jako s hračkou.


Tak holky obecně se asi víc zajímají o IPhony v rose gold provedení, ale mě jde hlavně o tu klávesnici a to se můj výběr zužuje defakto jen na dva telefony - Classic a Passport, pokud nepůjdu do nové Q10 nebo reklamace nedopadne opravou či výměnou (oboje pochybuju). Ale nebudu machrovat, dlouho byl mým oblíbencem Samsung Galaxy Chat v růžové barvě a kdyby ten telefon nebyl tak mizerný výbavou, mám ho dodnes, byl kovový a skoro nezničitelný... kdyby Samsung udělal pokračování tohoto kousku, nikdy bych se asi k BB nedostala, ale to by zase byla škoda. :) :) Ale ten Passport prostě láká....

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: úte 06. bře 2018 22:01:43
od BBPepek
Když jsem si byl pro Passport, tak jsem věděl do čeho jdu - velikost, šířka.
Ale co mě hodně překvapilo, byl classic - myslel jsem si, že je mnohem menší.

Musíš si přesně říct, co tě na passportu tak láká?
Mě tedy klávesnice, ta je ale i na classicu.
Dále vyjímečnost, výrazy lidí jsou k pousmání - je pravda, že dnes už to není takové jako když byl Passport uvedený na trh.

Prodal jsem Playbook :) Passport je rychlejší a hlavně displej stačí na pohodlné prohlížení.

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: úte 06. bře 2018 22:42:37
od Bruca
Passporta jsem viděl v ženské rucce v Salzburgu. Paní asi přemýšlela, proč na ni tak koukám. :-D

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: stř 16. kvě 2018 9:12:07
od malinkaboo
Tak to celé dopadlo úplně jinak než jsem čekala. Objednala jsem si Passporta... dva dny mi stačily... ta velikost je přímo obludná a šíleně nepraktická, stačil mi jeden pětiminutový hovor a bylo jasné, že pošupajdí zpátky. Takže jsem ho vrátila a když už jsem šla na poštu, popadla jsem tu q10, že tu reklamaci zkusím... týdny plynuly, servis nic.... pátrala jsem po jiné alternativě a usoudila jsem, že něco málo došetřím a půjdu do Iphonu SE, že zkusím něco nového.... a ejhle, včera přijela PPLka a přivezla mi ze servisu telefon... poslali mi nový kousek :) jupijajej, půlroční anabáze je u konce a já si jdu zabydlovat zpátky svůj maličký kompaktní telefonek s nenahraditelnou klávesnicí.... ou jeeee......

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: stř 16. kvě 2018 11:22:23
od Bruca
na velikost passporta se dá zvyknout, jen to chce pár dní vydržet. teď už mi moje q5 připadá jako hračka pro děti. nehledě na ty prťavé tlačítka :-))

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: stř 16. kvě 2018 11:45:40
od BBPepek
Stejný pocit jsem měl po měsíci s Paaportem a potom jsem balil na prodej Bold 9900 :)
Takový malinký telefon.

Re: Má význam reklamace "mrtvého" telefonu?

Napsal: pon 21. kvě 2018 15:05:38
od malinkaboo
Bruca píše:na velikost passporta se dá zvyknout, jen to chce pár dní vydržet. teď už mi moje q5 připadá jako hračka pro děti. nehledě na ty prťavé tlačítka :-))


No pochybuju, že by mi za pár dní vyrostly v ruce a zvětšily se kapsy :D :D ne fakt, to je tablet, ne mobil :D Nemám žádný oblečení s tak velkou kapsou, kam bych ho mohla dát a to je u mobilu dost zásadní vada :) Mě naopak q5 připadá zbytečně velká, q10 je taková příjemná akorát do ruky :)