Články & Recenze, Návody

Chcete vrátit aplikaci zakoupenou v BlackBerry World? Víme jak na to!

BlackBerry-World

Tento článek vyšel poprvé 10. července 2014, ale nikdy není na škodu si jej připomenout.

Je jedna věc, která mi v BlackBerry World opravdu velmi chybí – možnost vyzkoušet si aplikaci před tím, než za ní vůbec zaplatím. Apple i Google tuto možnost ve svých obchodech mají a funguje to velmi dobře. Až donedávna jsem si myslel, že BlackBerry World tuto možnost zkrátka nemá a když si kupujete aplikaci, musíte si držet palce, abyste se nespálili. Před několika týdny jsem však zjistil, že tomu tak není.

BlackBerry World totiž umožňuje vrátit zakoupenou aplikaci. A dokonce to není ani nijak složité. Slouží k tomu speciální formulář na stránkách BlackBerry, pomocí kterého můžete zažádat o vrácení peněz za aplikaci. Tento článek jsem připravoval velmi dlouho a to především proto, abych vyzkoušel, že to opravu funguje… a funguje. Jak tedy vrátit aplikaci, která se mi po zakoupení nelíbí a nenaplňuje očekávání?

>BlackBerry Commerce – Vrácení peněz<

V první řadě najděte potvrzovací email, který vám přijde pokaždé, když zakoupíte nějakou aplikaci. Email vám přijde na adresu, kterou máte vyplněnou jako BlackBerry ID a jsou v něm všechny detaily, které budete potřebovat k tomu, abyste vyplnili formulář pro vrácení peněz za aplikaci. Na formulář se dostanete kliknutím na odkaz výše, níže najdete náhled stránky s formulářem.

BlackBerry-Commerce

Do formuláře jednoduše vyplňte všechno, co je potřeba. Číslo objednávky a název aplikace zjistíte z potvrzovacího emailu, který vám přijde vždy po zakoupení aplikace. Kód PIN smartphonu je identifikátor vašeho telefonu, ve kterém jste aplikaci zakoupili (najdete jej například pod baterkou nebo v Nastavení telefonu v informacích o zařízení). Emailová adresa by měla být stejná, jako je vaše BlackBerry ID, na které jste aplikaci zakoupili a jméno, příjmení, telefonní číslo a zemi předpokládám znáte… :)

A to je vše. Jakmile vyplníte všechny detaily ve formuláři, tak jej můžete odeslat. BlackBerry následně záležitost vyřídí během 24-48 hodin a následně by vám měly být vráceny peníze. Jak jsem již zmínil výše, tak uvedený postup opravdu funguje a vyzkoušel jsem jej již mnohokrát.

Pár slov závěrem…

Možná by vás zajímalo, proč vlastně BlackBerry vrací peníze tímto způsobem. Trochu jsem pátral a podle všeho se zdá, že vychází ze standardních podmínek ochrany spotřebitele v ČR a ve skutečnost vlastně odstupujete od kupní smlouvy ve 14denní lhůtě. Zákon o ochraně spotřebitele totiž výslovně stanovuje, že:

  • Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.

Nicméně jelikož u aplikace (počítačového programu), která je stažena online, neporušujete žádný obal, výše uvedená podmínka není splněna a BlackBerry se tak musí řídit dle zákona o ochraně spotřebitele jako každý eshop v ČR. Upravují to samotné podmínky vrácení peněz v bodě 3:

BlackBerry Commerce – podmínky vrácení peněz:

Všechny prodeje jsou konečné a společnost BlackBerry Commerce nemůže provést vrácení peněz s výjimkou následujících situací:

  1. Pokud společnost BlackBerry Commerce nezpřístupní produkt ke stažení během přiměřené doby po dokončení nákupu, zákaznická podpora společnosti BlackBerry Commerce může nahradit vaši objednávku podle svého uvážení tak, aby vám umožnila stáhnutí produktu, nebo zařídit vrácení peněz ve výši nákupní ceny.
  2. Pokud do 90 dnů od nákupu společnost BlackBerry Commerce nebo její poskytovatelé služeb deaktivují produkt ve vašem softwaru BlackBerry (z důvodů jiných než je porušení příslušné smlouvy z vaší strany) a neumožní jeho používání během přiměřené doby, zákaznická podpora společnosti BlackBerry Commerce zařídí vrácení peněz za váš nákup.
  3. Pokud právní předpisy příslušné jurisdikce stanoví, že je společnost BlackBerry Commerce povinna nabídnout dodatečné vrácení peněz nebo práva na záruku, společnost BlackBerry Commerce tyto prostředky nápravy na základě těchto zákonů poskytne, a pokud to je povoleno, zvolí si společnost BlackBerry Commerce jeden nebo více alternativních prostředků nápravy (jako je například vrácení peněz, poskytnutí kreditu, opakování služby, opětovné poskytnutí produktů nebo alternativních produktů). Pokud máte pochyby o správnosti vyúčtování, uvědomte zákaznickou podporu služby BlackBerry App World do 30 dnů od nákupu na webové stránce www.BlackBerry.com/support/appworld.

Výše uvedené závěry jsou pouze mými domněnkami a pokud má někdo jiný a třeba fundovanější názor, prosím, aby se o něj s námi podělil v diskuzi pod článkem. Důležité ovšem tak jako tak je, že vrácení aplikace zakoupené v BlackBerry World funguje a teoreticky na její vrácení máte 14 dní. Nicméně jsme přeci slušní uživatelé, a tak nás samozřejmě nenapadne koupit si navigační software pouze na dovolenou a po týdnu jej vrátit. Zda aplikace splňuje naše požadavky zpravidla zjistíte během několika hodin a v takovém případě je dle mého názoru zcela v pořádku, když aplikaci můžete následně vrátit.

Výše uvedený návod je určen těm uživatelům, kteří jej nechtějí zneužívat! Keep moving…

Previous ArticleNext Article
Vojta Dalekorej
Zakladatel webu BBCzech, redaktor serveru mobilenet.cz. Fanoušek značky BlackBerry a všech mobilních technologií. Sportovní závislák, technologický nadšenec, mobilní maniak. BlackBerry is a lifestyle...

15 Comments

  1. Hovno hovno, slavný soude. Dnes jsem si koupil neutron music player, zaplatil jsem 117Kč pomocí m-platby, přišla mi potvrzenka od T-Mobile s číslem jejich transakce a následně mi BBW vypsalo, že došlo k chybě. Takže nemám ani peníze, ani aplikaci, ani číslo objednávky, abych to mohl vyreklamovat. Fakt super. A to dementní numero, který posílá v smsce T-Mobile, to je úplně k ničemu, protože když jim zavoláte, tak nejsou schopni vám k tomu sdělit sebemenší podrobnosti.

      1. Lenže na samotnú kreditku nie je možné vložiť peniaze. Alebo sa mýlim pretože, keď vraciam banke peniaze ktoré som z kredity minul posielam ich na úplne iný účet. Ale toto je asi skôr otázka priamo na banku.

        1. Na kreditku to taky lze, banky to poslou primo na cislo karty (pres asociaci), nikoliv na ucet.

  2. Co když nemám ten debilní email?
    Koupil jsem si aplikaci Contatct X, která je vážně na prd, protože to co slibuje proste neumí.

    Jenže BB ID mám na již neaktivní firemní email…. co teď?

  3. Musím podotknout, že to opravdu tak hladce nejde. Před několika dny jsem si koupil aplikaci Camera++, která je ovšem naprosto k ničemu a oproti standardní BB aplikaci nenabízí mnoho nového. Ještě ten den jsem vyplnil zmíněný formulář a aplikaci jsem odinstaloval. Dodnes jsem se nedočkal ani potvrzovacího emailu s detaily o reklamaci či jakékoli zpětné vazby od BB. Peníze si samozřejmě z účtu strhli.
    Dnes jsem formulář vyplnil podruhé, tak snad si toho konečně někdo všimne.

  4. Ja taky nesouhlasim, drive to tak fungovalo, to potvrzuji, ale cca pred 3 mesici jsem chtel vratit rovnez penize a nic. A zkouseno dvakrat. Podle me uz se ridi temi podminkami z posledniho obrazku a penize proste nevraci. Takze clanek by se nemel jmenovat OPakovani je matka moudrosti, ale Zpatky do minulosti:)

  5. Jinak, kdyz nad tim tak premyslim, tak nechapu duvod zverejneni jiz jednou zverejneneho clanku (jeste kdyz dle diskutujicich neni ta informace v nem aktualne pravdiva). Napada me jen, ze je potreba neco vydat, aby byly penize za reklamu… jestli to tak neni, tak se omlouvam…

    1. Tento článek jsem posunul v čase z jednoduchého důvodu – kvůli aktuální situaci kolem Facebooku hodně uživatelů zkouší alternativní aplikace jako je Face10, Messenger apod. Z toho důvodu jsem chtěl pouze připomenout, že pokud s aplikací nebudou spokojeni, mohou případně zažádat o její vrácení.

  6. Hlasim ze u mne to s refundaci probehlo bez problemu. Teda jeste jsem nekontroloval jestli uz dorazily penize, ale prislo potvrzeni ze ma zadost byla schvalena.
    Pred par dny jsem si koupil Krungie Player 2 ktery se ukazal jako nefunkcni. V shopu jej vsichni chvalili, jen posledni recenze hlasila ze nefunguje (ze by po aktualizaci operacniho systemu?).

    Mimochodem – nevite jak se pisou recenze do shopu? Na BlackberryWorld jsem nikde nenasel zadne clacitko/odkaz ktere by naznacovalo moznost napsani recenze.

  7. Můžete mě prosím pomoct koupil jsme aplikaci Facebook social a stojí za prd tak jsem chtěl vrátit peníze a samozřejmě došlo mě vyjádření že to nejde.Dobře tak jsem to smazal a došlo mi že musím zaplatil další peníze které mě strhnou ale jestli nechci už dále platit tak můžu zrušit odběr no a když na to kliknu tak mě to převede do obchodu a nic se neděje jak máme teda zrušit ten odběr.A nešlo to i když jsem to měl nainstalovanou aplikaci otevře se obchod a nic to nedělá.Děkuji předem za odpověď.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *