Obecné a Tiskové zprávy

BlackBerry plánuje do nové verze BBM zahrnout reklamu: využije hlavně BBM Channels

Už při představení nové služby BBM Channels, která je již několik měsíců stabilní součástí oblíbeného komunikačního programu BBM, bylo jasné, že se tato služba stane do budoucna jasným adeptem na určitý druh monetizace. Poslední zprávy tyto domněnky potvrzují a BlackBerry skutečně začne v BBM pracovat s reklamou.

> Přihlaste se k odběru BBM kanálu BlackBerryCzech !

Ve chvíli, kdy se tato informace dostala na veřejnost se okamžitě na BlackBerry snesla velká vlna kritiky od uživatelů, kteří jakékoliv reklamy v BBM zásadně odmítají. Osobně také patřím mezi ně a pokud by mi komfort BBM měly narušovat reklamy, pravděpodobně bych jeho používání značně omezil. A určitě bych nebyl sám. Lidé jsou na tyto věci velice citliví a společnosti zabývající se IM klienty (nejen) pro mobilní zařízení musí formu monetizace volit velmi opatrně.

BBM-with-ads-745x483

Naštěstí se však zdá, že sponzorované příspěvky, jak se plánovaná forma reklamy v BBM nazývá, nebudou uživatele nijak obtěžovat. O jejich formě totiž na oficiálním blogu BlackBerry promluvil přímo Jeff Gadway, hlava produktového a marketingového týmu BBM. V první řadě zdůraznil, že BlackBerry v žádném případě nehodlá umisťovat jakýkoliv typ reklamy do jednotlivých konverzací s vašimi přáteli, rodinou nebo kolegy. Celkově zmínil celkem tři způsoby, kterými bude reklama v BBM nabízena a využívají především BBM Channels.

1. Featured Placement

Těžko nějak rozumně přeložit tento výraz, a proto jej raději necháme v originálním znění. Jedná se prakticky o to, že v BBM Channels si společnost bude moci koupit umístění na úvodní stránce “Oblíbených kanálů” v sekci BBM Channels. Jelikož se tato stránka otevře prakticky pokaždé, když člověk BBM Channels spustí, je to ideální místo na umístění odkazu, který pomůže firmě získat nové “fanoušky” jejich BBM kanálu.

2. Sponzorované pozvánky

Dalším způsobem, jak se BlackBerry bude snažit nabídnout majitelům BBM kanálů rozšířit svou základnu subscriberů, budou sponzorované pozvánky. BlackBerry umožní majitelům BBM kanálů rozeslat uživatelům pozvánky, které se následně uživatelé uvidí v pozvánkách v samotném BBM podobně, jako by je někdo žádal o přidání do BBM.

Pozvánku budou moci uživatelé samozřejmě odmítnout, nicméně tento způsob se uživatelů dotýká asi nejvíce. BlackBerry však naštěstí nedovolí aby byli uživatelé spamováni nejrůznějšími pozvánkami, a tak bude počet pozvánek omezen na maximálně 3 pozvání měsíčně.

Stejně tak bude BlackBerry kontrolovat, které kanály budou moci pozvánky rozesílat. Nemusíte se tak bát, že by vám snad chodily pozvánky od kanálů typu “Zaručeně nejvtipnější obrázky” a podobně, ale pouze od kanálů, jejichž obsah bude splňovat určitá kritéria co do kvality. Dalším filtrem je také samotné cílení pozvánek, které bude zohledňovat věk, lokalitu a zájmy uživatele (například z již odebíraných kanálů například BBM pozná, že se zajímáte o sport).

3. Sponzorované příspěvky

Posledním způsobem, kterým bude BBM nabízet uživateli reklamu, jsou sponzorované příspěvky. Ty se budou zobrazovat mezi ostatními příspěvky z BBM kanálů a aktualizacemi vašich BBM přátel přímo na kartě Aktualizace. 

Tyto příspěvky budou jasně oddělené tak, abyste poznali, že se jedná o sponzorované příspěvky a uživatelé budou moci například zablokovat konkrétní zdroje těchto příspěvků tak, aby je již do budoucna neobtěžovaly příspěvky, které jim přijdou nezajímavé. To zároveň pomáhá i samotným inzerentům, protože budou vědět, že se tyto příspěvky nebudou zobrazovat uživatelům, kteří nejsou v jejich produkty zainteresovaní. Pokud byste však nechtěli na kartě Aktualizace vidět tyto příspěvky, stačí si například zapnout filtrování, že chcete vidět pouze aktualizace vašich přátel na BBM.

Podle BlackBerry se na ně často obracejí žádosti uživatelů BBM Channels, kteří chtějí snadno najít zajímavé BBM kanály, které by mohli sledovat. Právě sponzorované příspěvky a sponzorované pozvánky by v tomto ohledu mohly opravdu pomoci, protože jak jsme již zmínili, budou jasné cílené podle zájmů uživatele. Uživatelé tak budou moci snadno najít další zajímavé kanály, které mohou sledovat a zároveň majitelé BBM kanálů mají možnost, jak oslovit větší počet uživatelů, kteří zatím o jejich kanálu nevědí.

BBM-Channels-BBCzech-690x460

Jeff Gadway také zároveň zmínil otázku ochrany soukromí. Uživatelé BBM se mohou stále spolehnout na maximální bezpečnost samotného BBM a v rámci BBM Channels bude moci BlackBerry využít pouze váš věk, pohlaví a případně lokalitu (pokud tuto možnost budete mít v nastavení BBM aktivní). O soukromí se tedy uživatelé nebudou muset bát, nečekejte žádné další vyptávání jako je například telefonní číslo, lustrování dat v telefonu ve stylu Googlu (ano, například Android) nebo odesílání seznamu kontaktů kamsi do neznáma (ve stylu služeb Viber, WhatsApp nebo Telegram).

Jak jsme zmínili na začátku, u služby BBM Channels bylo již od začátku jasné, že se nějaká forma reklamy v tomto ohledu objeví a osobně si myslím, že BlackBerry na to jde velmi opatrně a reklamních příspěvků by si uživatel prakticky ani nemusel všimnout. Naopak uživatelé, kteří hledají nové zajímavé kanály, by mohli tyto novinky ocenit a získat tak přístup k novinkám, které je zajímají. Snad se BlackBerry podaří celý koncept uchopit tak, aby byl maximálně efektivní a zároveň uživatelsky přívětivý.

Zdroj: Blog Inside BlackBerry

Previous ArticleNext Article
Vojta Dalekorej
Zakladatel webu BBCzech, redaktor serveru mobilenet.cz. Fanoušek značky BlackBerry a všech mobilních technologií. Sportovní závislák, technologický nadšenec, mobilní maniak. BlackBerry is a lifestyle...

1 Comment

  1. Pokud by to vše bylo tak, jak píšete, tak si myslím, že by to nikomu nevadilo. Ba naopak bych podezříval lidi v BlackBerry, kdyby nedokázali využít potenciál, který mají v BBM, že to nejsou lidi na správném místě. Potom by si BB nezasloužilo svůj návrat mezi top výrobce smartphonů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..