BlackBerry Návody

Nový BlackBerry Desktop Software 7.1 obsahuje chybu: zlobí synchronizace, připojení nebo spuštění programu

bbdesktop-1

RIM v minulých týdnech vydal aktualizaci svého počítačového softwaru BlackBerry Desktop Software. Nová verze BlackBerry Desktop Software 7.1 přináší několik novinek jako je lepší synchronizace médií či podpora zařízení BlackBerry 10 Dev Alpha. Bohužel s sebou nese také pár problémů – drobné chybky, které brání synchronizaci, připojení zařízení nebo samotnému spuštění programu.

Aktualizováno

Bohužel se ukázalo, že BBDS 7.1 v současnosti obsahuje trochu více chyb. Z toho důvodu se můžou vyskytovat také další problémy především s připojením BlackBerry k počítači nebo se spuštěním samotného programu. Řešení viz. níže.

Původní článek

Pokud si pravidelně zálohujete své BlackBerry do počítače nebo využíváte synchronizace dat s počítačem, máte jistě v počítači program BlackBerry Desktop Software. V minulých týdnech jste také mohli zaznamenat, že vyšla aktualizace na novou verzi BlackBerry Desktop Software 7.1. S touto aktualizací se však také objevily závažné problémy.

V posledních dnech evidujeme stále více případů, kdy mají uživatelé problém se synchronizací kontaktů mezi Microsoft Outlookem a svým BlackBerry. Celý problém je následovný:

Po spuštění synchronizace se průběh přenosu kontaktů zasekne za pár okamžiků (například dvacátý, třicátý, padesátý kontakt). Telefon se následně začne zahřívat a synchronizace se zastaví. Pomůže až odpojení od počítače a restart telefonu. Následně se může stát, že se kontakty z telefonu ztratí.

Občas se také může vyskytnout problém, že telefon nejde k počítači vůbec připojit. Tyto problémy bohužel způsobuje nová verze BlackBerry Desktop Software 7.1. Řešení je tedy prosté – neaktualizovat na současnou verzi BlackBerry Desktop Software 7.1. Pokud jste však již BBDS aktualizovali a nyní máte problémy se synchronizací, je třeba vrátit se ke staršímu BBDS:

  • odinstalujte BlackBerry Desktop Software 7.1 například přes Ovládací panely – Programy a funkce
  • restartujte váš počítač
  • stáhněte si předchozí verzi BlackBerry Desktop Software 6.1 z tohoto odkazu: http://www.uloz.to/x1zq834/601-b021-multilanguage-exe
  • nainstalujte BlackBerry Desktop Software 6.1

Následně nastavte znovu synchronizaci podle potřeby a vše by mělo opět fungovat. Tento návod zde bude do odvolání, tzn. do doby než RIM opraví chybu v nejnovějším BBDS. Do té doby nedoporučujeme aktualizovat BBDS pokud využíváte právě synchronizaci skrze BBDS.

Previous ArticleNext Article
Vojta Dalekorej
Zakladatel webu BBCzech, redaktor serveru mobilenet.cz. Fanoušek značky BlackBerry a všech mobilních technologií. Sportovní závislák, technologický nadšenec, mobilní maniak. BlackBerry is a lifestyle...

25 Comments

  1. Tohle je pomerne dost NEUVERITELNY…to uz fakt nemuze byt nahoda, spis asi abych pouzil smajlik :)

    Oni proste fakt vydaj verzi zalohovaciho softu, ktery pri zalohovani muze smazat kontakty…to mi proste rozum nebere, hergot i kdyby to melo vypadat jak v msdos, id kdyby to nemelo nic umet, tak proste pri zalohovani je prece absolutne prioritni, aby se kontakty nemohly smazat…zkovy voci

    RIM fakt jede…to je asi jak kdyz mne prestane po adpejtu OS v PB jet kamera…komponenta, kterou vyrabi RIM, v pristorji kterej vyrabi ROM a se sfotem kterej vydava RIM…a umre to…nechapu

    bejt to nejakej janevim soft treti strany nebo nejaka jina hruza, tak nereknu…

    mno nic, tak sem si povzdechl a muzu dal pokracovat v praci :)

  2. nainstaluj verzi 6, pak nainstaluj verzi 7 a pojede to. 6 se prepise 7. me to takhle na Win7 funguje.. na Linuxu pouzivam Barry

  3. To jako za ten měsíc stále nevyřešili? Dnes jsem stáhnul novou verzi a ani ne nezapne…hodí hlášku program neodpovídá. A starší verze nejde nainstaloval protože hází jinou chybnou hlášku…no to je neuvěřitelný.

  4. Přátelé, tak tohle už hraničí. S problémy s BDM se potýkám už dost dlouho. Například se teď pokouším u jednoho reklamovaného BB9700 (vyměněno za nový kus s OS5) o upgrade na vezi OS6 2949. Měl jsem do teď verzi BDM 7.0. Pro upgrade OS z v.5 na v.6(2949) to po mně chce upgrade BDM na novější verzi – tj. v. 7.1 No a verze BDS 7.1 mně BB vůbec nepřipojí.
    Takže snad budu muset downgradovat BDM na v.7.0, provést upgrade OS na v.6 nižší než 2949, a pak teprve na verzi 6.2949
    Jestli se pletu, tak mě, prosím, někdo opravte. Ale jinak je to opravu neuvěřitelná záležitost.

  5. Poradi mi nekdo, jak mam odinstalovat novou verzi BDS, kdyz to pri odinstalovani hazi chybu “Nelze pristupovat k objektu VBScript runtime pro vlastni akci”?

  6. Vojto díky za info, koupil jsem si Blackberry a celej víkend se mordoval se synchronizací :-( než mě napadlo mrknout se sem. Chápu nasr*nost některých uživatelů, ale současně jsem rád, že to sem někdo napsal, abychom se my nováčci netrápili. Tak díky.

    1. Jsem rád, že článek pomohl :)
      Každopádně ze strany RIM je to opravdu nepochopitelný přístup, když nechá několik měsíců BBDS bez funkční synchronizace. Zkusím se s nimi přímo spojit.

      1. Zdravím, při každém spuštění BB DS, kdy se mi objeví nabídka aktualizace na versi 7.1.0.37 (svazek 39), který trpělivě odmítám, si vzpomenu na tuto diskusi, která totálně umřela, zatímco tanečky kolem Z10 nabývají na intenzitě. Těžko najít příklad k čemu tuto situaci přirovnat, ale popsal bych jí přinejmenším jako situaci značně absurdní… (“…a čo je to také absúrdné, ptá se major Terazky?)

  7. Také chci poděkovat za článek, mám přeinstalovaný počítač a byl jsem nucen stáhnout nejnovější verzi a hodně dlouho se s tím mordoval…

  8. No panove, je to tak, ze ani v unoru neni reseni. Sel jsem to reklamovat do T-Mobile s BB 8520 Curve, kde se mi to sekalo na 144 kontaktu pri synchronizaci na MS Outlook. Chteli mi pujcit Bold 9790 a seklo se to na 144 kontaktu. Ukoly, poznamky a kalendar bezi. No tak jsem pouzival po dobu 6té reklamace Nokii 6303i a to bez problemu se synchronizaci na Outlook. Diky, ze jste to sem napsali. Zkousel jsem opravit PST soubor a ten komprimovat a nic. Nokia bezela a bezi a BB nikoliv. Trochu mi BB připomíná starý dobrý Microsoft před 20ti lety, kdy neměli konkurenci v OS a kancelářských SW a dělali z uživatelů pokusné králíky. Nejhorší na tom příběhu BB, které mi vyhovuje jako HW i bezpečné řešení, že jej neumí lokálně podporovat. Vrátili mi, resp. dali jiné BB 8520, které mi, soukromému uživateli s BIS, nastavili na BES a teď si lámou hlavu jak EMEI se nastaví u nich na BIS, abych si mohl BB zprovoznit na emaily. Jdu sehnat BBDM 6.x a snad už to bude OK. Ale strávil jsem s reklamacemi od srpna 2012 celkem 20 hodin (ukazuje to nepřečtené smsky i když nemám žádnou a restarty nebo vyjmutí baterie nepomáhá plus občas to neukáže kontakt a jen číslo….). Soukromě už bych si BB nevzal. Ve firmě je to OK, tam jsou administrátoři a vše udělají za koncového uživatele. Už jsem i psal do BB, chtěli můj mobil, v neděli 24/2, ale zatím se neozvali :-)

  9. Ahoj všem, já mám problém na 9800, že se mi stále opravuje integrovaná paměť. hlásí pořád chybu na pameti. Nesetkal jste se stím někdo? nejde ani připojit k pc.

  10. Mám momentálně BB na testování a nepřestává mě udivovat, že takhle firma ještě exituje. Připadá mě to jako návrat někde před symbian. Neustálé restarty, nebo vytahování baterky. Naběhnutí OS je pomalejší než u Win 2012 Server a asi stejne”rychlé” jako u 5 let fungující Win 7. Zálohovací soft, který maže. No snad BES bude k něčemu, jinak bych váženě existenci tohoto OS nedokázal pochopit. Btw. klavesnice je otřesná, SW klavesnice současných telefonů je na psání mnohem lepší.

  11. Citam problem za problem,skoda ze som si nepozeral forum pred mesiacom ked som sa rozhodol pre BB 9790. Tak hned sa opytam na moj problem. Aky verziu OS u tohto typoveho oznacenia mam používať. Teraz je tam 7.1 svazek 2039. Som zo slovenska mam orange a už som aj stiahol nejaku ich verziu “”Bundle” mala by s orangom pracovat. BBDS som uz odinstaloval lebo mi neisiel program vobec spustit a momentalne stahujem BBDS6. och co som si to vybral… Dakuem

  12. Zdravím,
    mám problém… získal jsem BB 9900 z Kanady a připojil ho k pc.. stáhl aplikaci verze 7.1 a aktualizoval vše co mi naskočilo
    od té doby mi BB hlásí chybu, nejdříve 507 a ted 200 a nechce vůbec naběhnout.. POMOOOOC!

    co s tím?

    Díky za info

    Martin

  13. Dobrý den,
    stále i dnes po mnoha měsících synchronizace kontaktů Outlook vs. BlackBerry Curve 9320 zatuhne na 53 kontaktu. Je už nějaké nové řešení, než používat software Desktop 6.1. V mobilu i v PC mám nejnovější verze. Díky

  14. Dobrý den.

    Na BB 9790 chci aktualizovat software. Mám Desktop v.6. PC s WIN7. Když provádím aktualizaci BB, tak je požadována aktualizace desktopu. Po odmítnutí dojde ke zrušení aktualizace BB. Lze to nějak obejít ?
    PS: Řeším samovolné vypínání telefonu . Myslel jsem, že může jít o problém staré baterie, ale i po výměně problém trvá. Máte s tím nějakou zkušenost ? Díky za info. M.

  15. Tak jsem si vyndal záložní BB 9900 a s BB desktop 7.1 se mi synchronizace seká na 14tém kontaktu a na Desktop 6 mi zase nejde nastavit. Mám Win 8.1 a Office 2013. Teda musím říct, že tak debilní produkt jako je BB jsem dlouho neviděl. I předpotopní Symbian chodí líp.

  16. Mám BB9800 Torch. Moja skúsenosť so sychronizáciou s Outlook pod BbDS v. 7.1:
    1) ntb Acer Extenza 5210 – OS Win Vista HPx86 SP1/Outlook2007 – neúspešne
    2) tb Lenovo MIIX3 – OS Win 8.1×86/Outlook 2013 – bez problémov
    3) PC Fujitsu Scaleo Pa 2533 – OS Win 7 Ultx86/Outlook 2013 – neúspešne
    Podľa viacnásobných skúseností BbDS v. 6.1.34 funguje všade (do Win 7!)

  17. Jak vidno – píše se rok 2017 a BB desktop 7.1 stále kvoká. Zkoušel jsem pomocí něj přetáhnout adresář (kontakty) z Outlooku do BB Bold (přeci jen je to pohodlnější než cvakat všechny údaje na titěrné klávesničce s komplikovaným vkládáním českých znaků), ale při synchonizaci PC – zařízení docházelo někdy k zamrznutí, generování chybového hlášení a následnému zahřívání přístroje. Jak je popisováno výše, některá data se ztratila.
    Po dvoudenním bádání jsem přišel k zajímavému závěru: pokud si např. kontakty “chystáte” v Outlooku, je nutné mít identifikační pole, podle nichž lze kontakty seřadit (jméno, příjmení). 3. kritérium – Společnost – kupodivu není podmínkou.
    Např.: vložení údajů pro firmu / organizaci XXX YYY se musí udělat (podle požadovaného řazení v seznamu kontaktů dle příjmení) takto:
    – kolonka jméno – vložit YYY
    – kolonka příjmení – vložit XXX
    Potom je vše v pořádku a synchronizace proběhne v pořádku. Pokud ale vynechám kolonku Jméno a název firmy vložím jen do kolonky Příjmení, přístroj zatuhne a hřeje.

Napsat komentář: krab Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *