BlackBerry Aplikace

BlackBerry App World a T-Mobile spouští v České republice platby přes operátora, platební karty opět fungují

creditcards

Žhavá novinka dnešního dne se týká obchodu s aplikacemi BlackBerry App World. RIM totiž spouští novou službu, pomocí které budete moci v obchodě BlackBerry App World platit přímo přes operátora. Nebudete tedy potřebovat ani platební kartu ani PayPal, platby za aplikace najdete na Vašem pravidelném měsíčním vyúčtování. A ještě jedna dobrá zpráva – platební karty už jsou funkční.

Služba placení přes operátora není ani v ČR nic neznámého, například Nokia Store u nás tuto službu nabízí již téměř 5 let. Google Play i Apple AppStore nabízí také tzv. carrier billing, bohužel v České republice však tuto službu nepodporují. BlackBerry App World a Windows Phone Store jsou tak teprve druhé obchody s aplikacemi, které tuto službu u nás nabízí.

Ačkoliv doba již pokročila, stále je velká část lidí hodně skeptická ohledně sdílení osobních dat, jako je například číslo kreditní karty, do různých služeb. Právě pro tyto uživatele je služba carrier billing naprosto ideální. Nemusíte mít ani platební kartu pro platby na internetu, ani účet u služby PayPal. Stačí vám pouze paušál u vašeho operátora a za aplikace zaplatíte vždy na konci měsíce společně s fakturou za hlasové služby.

A ještě jedna dobrá zpráva. V obchodě s aplikacemi BlackBerry App World byl již opraven problém se zadáváním platebních karet. Jednalo se pouze o chybné nastavení při úpravách některých služeb, na základě našeho podnětu se však RIM začal tímto problémem zabývat a v současnosti by již mělo být vše v pořádku. Nastavení jsme zkoušeli a již je možné zadávat platební kartu také přímo z aplikace BlackBerry App World v přístroji BlackBerry.

V současnosti je carrier billing spuštěn ve spolupráci s operátorem T-Mobile. Kompletní tiskovou zprávu si můžete přečíst níže.

Praha, 7. prosince 2012 – T-Mobile jako první operátor v České republice zavádí placení za nákupy mobilních aplikací přímo z vyúčtování služeb pro tarifní zákazníky, nebo z kreditu pro Twist uživatele. Od včerejšího dne si úhradu pomocí m-platby mohou vyzkoušet majitelé přístrojů BlackBerry*, pro uživatele Windows Phone pak bude novinka dostupná během tohoto víkendu. Jedinou podmínkou je aktivní služba m-platba.

„Věřím, že zákazníci tuto novinku ocení a budou ji v hojné míře používat,“ říká Zdeněk Spurný, senior manažer řízení kategorie a produktů společnosti T-Mobile, a dodává: „Uživatelé, kteří měli obavu ze zadávání čísla platební karty nebo dalších platebních metod, už nyní jednoduše zaplatí ze svého vyúčtování služeb, nebo jim bude částka přímo stržena z kreditu.“

Od dnešního dne mohou za aplikace v BlackBerry App World platit uživatelé přístrojů stejnojmenné značky. Princip nákupu zůstává stejný, pouze při výběru způsobu úhrady je třeba si zvolit m-platbu T-Mobile, kterou mají automaticky k dispozici všichni nefiremní zákazníci. Částku pak tarifní klienti najdou na svém vyúčtování v sekci platební služby. Twist zákazníkům je ihned stržena z kreditu.

Během tohoto víkendu bude možné tento jednoduchý způsob placení využít i ve Windows Phone Store, který nabízí již více než 120 000 titulů. „Těší nás, že T-Mobile byl schopen tak rychle zareagovat na možnost propojení našeho Windows Phone Store s vlastním účtovacím systémem a nabídl tak svým zákazníkům v rekordní době jako vůbec první český operátor elegantní platbu bez nutnosti použití platební karty,“ doplňuje René Keyzlar, Operator Channel Manager ve společnosti Microsoft.

Z bezpečnostních důvodů činí maximální hodnota jedné transakce přes m-platbu 1 500 korun, denní limit je nastaven na 3 000 korun s DPH. Podrobnosti o m-platbě, její aktivaci a způsobech použití najdou všichni zákazníci v Můj T-Mobile.

„Rádi bychom tuto možnost nabídli v blízké budoucnosti i uživatelům dalších operačních systémů či sociálních sítí,“ uzavírá Zdeněk Spurný.

Poznámka: *Pro zákazníky služby BlackBerry Internet Service je služba automaticky dostupná. Uživatelé BlackBerry Enterprise Server potřebují k aktivaci souhlas svého administrátora.

Co dělat, když platba nefunguje?

Dle komentářů je vidět, že má stále mnoho uživatelů problém s placením skrze mobilní platby operátora. Zkusili jsme proto trochu zapátrat kde by mohl být problém a nalezli jsme tyto možnosti:

  1. Zkontrolujte si u operátora T-Mobile, zda máte na svém telefonním čísle aktivní tzv. m-platby. Tuto službu je nutné mít aktivní, neboť právě přes ní probíhají platby v BlackBerry App World.
  2. Pokud jste připojení na BlackBerry Enterprise Server (nejčastěji firemní), může nemožnost nákupu způsobovat nastavení BES. V nastavení je totiž konkrétní IT politika omezující nakupování přes operátora, která je standardně deaktivovaná. Vašeho IT administrátora BES tak požádejte o aktivování této IT politiky, konkrétně se jedná o tuto:
    • Enable Wireless Service Provider Billing IT policy rule
    • Description: This rule specifies whether a BlackBerry device user can purchase applications from the BlackBerry App World storefront using the purchasing plan for your organization’s wireless service provider.
    • Possible values: Yes/No
    • Default values: No
    • Minimum requirements: BlackBerry Device Software 4.5, BlackBerry Enterprise Server 5.0 SP2
Previous ArticleNext Article
Vojta Dalekorej
Zakladatel webu BBCzech, redaktor serveru mobilenet.cz. Fanoušek značky BlackBerry a všech mobilních technologií. Sportovní závislák, technologický nadšenec, mobilní maniak. BlackBerry is a lifestyle...

21 Comments

  1. A Vodník by se mohl připojit v těsném závěsu…:-),vždycky jsem měl na OVI rád snadnost nákupu z kreditu či paušálu,to je fajn.

  2. No já mám T-mobile,aktivovaný BIS i m-platbu,v App storu ceny již v kč,ale nic mi nejde stáhnout,pořád to háže hlášku,že je nějaký problém.Víte jak na to ?

  3. Tak to si tam naschval zavolam,pac faktury normalne platim.Zadna Upominka za nezaplaceni mi neprisla.No a zprovoznili Ti to ?

  4. pockej….ja to napsal asi blbe…me to psal jeden borec v BBM skupine, s T-mobilem jsem nekomunikoval…treba to tim neni kdyz to platis vcas

  5. Zdravím všechny, já jsem shodou okolností dnes zakoupil Email++ a hned jsem m-Platbu využil – nabízí se automaticky vedle možnosti platby kartou a via PayPal – vše OK a bez potíží.

  6. Dokonce jsem přeinstaloval systém a furt nic. nechci urazit BB Czech ale ten návod je trochu na nic… Na T-Mobilu jsem to 3x poslal technikům a všichni řekli, že na jejich straně chyba není. Akorát mě napadá, že to může být tim že mám hybrid OS a base OS neni oficiální od T-Mobilu. Nic jiného mě nenapadá

    1. Nebereme to jako urážku, zpětná vazba je důležitá. Možná by to ale chtělo jinej přístup. Místo toho, aby člověk bručel, že je návod trochu na nic, by to chtělo vrátit se na začátek a zkusit znovu hledat důvod, proč něco nefunguje. Ten návod jsme sepsali z toho co jsme byli schopni sami zjistit. Z toho s čím jsme se setkali a co jsme slyšeli – kde byla často chybka. Ve vašem případě bude pravděpodobně ještě nějaká drobnost, která službu blokuje. Takže zpět na začátek:
      1) Máte aktuální verzi aplikace BlackBerry App World? Stáhněte na http://www.blackberry.com/appworld (přímo z BB)
      2) Máte skutečně aktivní m-platby u operátora? Pokud máte firemní účet tak je dost možné, že jsou deaktivované a sám si je nezapnete.
      4) Máte v BlackBerry App World nastavenou m-platbu jako výchozí? To znamená App World/My account/Payment Options?
      3) Pokud jste na BES, zvážil jste část o IT politikách?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *