Novinky

Služby BlackBerry nefungují již třetí den (aktualizováno)

BB_without_BIS_icon

V pondělí po poledni si mnoho uživatelů začlo říkat, že je ten den nějak klid. Žádné emaily, žádné zprávy na BlackBerry Messengeru…zkrátka nic. Když se však začali pídit proč je vlastně takový klid, vysvětlení bylo překvapivé. Chyba totiž nebyla na straně uživatelů nýbrž na straně firmy Research In Motion, výrobce smartphonů BlackBerry.

→Připojte své BlackBerry výhodně k internetu.

Update 13.10. 6:50

Tak zdá se, že služba konečně běží. Oficiální stanovisko RIMu se dozvíte během dne, pokud jste nedočkaví a umíte anglicky tak si ho můžete přečíst zde http://www.rim.com/newsroom/service-update.shtml.

Problém byl SNAD zažehnán a nám nyní nezbývá než doufat, že výpadek nadělal co nejméně škod jak u uživatelů tak u RIM. Přeji vám příjemný den a užívejte si BBM… :D

Update 12.10. 21:50

Mnoho uživatelů volá po kompenzaci za nefunkční služby BlackBerry. První pozitivní zpráva je, že Telefonica O2 plánuje kompenzaci výpadku služby. Zatím není jasné o jakou kompenzaci se bude jednat, její výše se však bude odvíjet od délky výpadku služby. Zjišťujeme detaily u ostatních operátorů.

Update 12.10. 10:40

Podle posledních zpráv to vypadá, že zpoždění se začíná projevovat také v USA, v Kanadě a v Mexiku. Výpadek se buď rozšiřuje nebo na sebe začínají kanadské servery nabírat provoz zbytku světa a nestíhají.

Další informace hovoří o tom, že pracovníci by měli zvládnout vyřešit problém během dnešní noci. Kolem 8-mé hodiny ranní by mělo být vše v provozu.

Původní informace

Zařízení BlackBerry jsou úzce vázána na služby BlackBerry – BlackBerry Internet Service (BIS) pro jednotlivce nebo BlackBerry Enterprise Server (BES) pro firmy. Tyto služby prakticky tvoří speciální síť BlackBerry, na které zařízení komunikují. Komunikace je šifrovaná a silně komprimovaná z čehož vyplývají hlavní výhody tohoto řešení – nízká datová náročnost a vysoká bezpečnost. Taková sít však musí být někým obsluhována, a RIM ji spravuje skrze vlastní servery v Kanadě a ve Velké Británii.

A bohužel právě ve Velké Británii nastal zmíněný problém. Servery z ničeho nic přestaly pracovat a zhruba 50 % uživatelů v Evropě, na Středním východě, v Africe, Indii, Argentině, Brazílii a v Chile je tak odříznuto od služeb BlackBerry nebo jim fungují se značným spožděním. Týká se to především prohlížení internetu, BlackBery Messengeru a dalších služeb, jejichž datové toky jdou přes síť BlackBerry. RIM již vydal oficiální vyjádření k tomuto problému:

Zpoždění zpráv a prohlížení internetu, se kterým se setkávají uživatele BlackBerry v Evropě, na Středním Východě, v Africe, Indii, Brazílii, Chile a v Argentině byla způsobena selháním hlavního přepínače v rámci infrastruktury RIM. Ačkoli je systém navržen tak, aby se přepnul na záložní přepínač, ten navzdory všem testům nefungoval. Výsledkem je velké zpoždení generovaných dat a my nyní usilovně pracujeme na vyřešení problému a snažíme se obnovit standardní provoz co nejdříve. Omlouváme se za případné komplikace a budeme Vás nadále průběžně informovat.

Výpadek způsobuje značné potíže všem uživatelům BlackBerry, zejména pak firmám, které jsou na BlackBerry přímo závislé. Těm tak mohou vzniknout také značné škody spojené s nefungující infrastrukturou a RIM si tak zadělal na pořádné problémy. Uživatelé jsou velmi pobouřeni a fakt, že výpadek již trvá třetí den je skutečně zarážející. O vývoji vás budeme průběžně informovat.

Previous ArticleNext Article
Vojta Dalekorej
Zakladatel webu BBCzech, redaktor serveru mobilenet.cz. Fanoušek značky BlackBerry a všech mobilních technologií. Sportovní závislák, technologický nadšenec, mobilní maniak. BlackBerry is a lifestyle...

22 Comments

  1. Za me muzu rict, ze mne to tak nejak jakz takz funguje…mejly ne ze by nechodily, ale treba maj zpozdeni…rano jsem zkusil vypnout wifi a nahodil browser a taky to fungovalo…

    Mam strach aby to RIMu prilis neuskodilo, furt je okolo ich neco negativniho…bejt to problem na pul dne tak to asi tolik nevadi, ale ted si vemte, kdyz nejakymu sefovi velky firmy nepojede telefon jak potrebuje, tak se zepta na IT a ti mu reknou ze s tim se neda nic delat…on se zepta “a apple ci androidu se to muze stat taky?” no a jejich odpoved bude “no tem ne” a sef bude mozna vedet co pri pristim rozhodovani, co koupit do firmy za technologii, vybrat…achjo…

  2. Pro firmu RIM se ale nejedná o novou situaci. BlackBerry zaznamenal minulý měsíc výpadek v Kanadě a Latinské Americe, masivní potíže hlásili zákazníci už v dubnu roku 2007. V těchto případech se ale problémy koncentrovaly na jeden region či kontinent.

    BB to uškodí určitě, ale to oni už vědí…. :/. Jinak přesně a doslova souhlasím s msyogota….

  3. Jinak jak píšou, že byl výpadek minulý měsíc, tak mě BB 24.9.20011 nejelo asi od 10-14 hod. Tak na tom asi něco pravdy je. Bohužel….

  4. 24.9. probíhala u všech evropských operátorů implementace BIS 4.1, výpadek o kterém mluvíte byl plánovaný…

    Zkoušeli jsme na BESu nastavit jinou srp adresu (ne do anglie), ale bohužel ani takto to obejít nejde :-( Jediné co funguje je, člověk občas dostane do zařízení pár e-mailů, ale rozhodně ne všechny. Problém je už opravdu dlouho :-(

  5. Jo trvá to už dlouho a u operátorů žádný informace co se děje, ještě že tady se občas něco dá zjistit. Díky Vojto.

  6. Operátoři mají bohužel stejné informce, jako my :-( Ve 13:30 informace, že se předpokládá výpadek BES dalších 8h!!! O BIS žádný zmínka…

  7. 3 denní výpadek je opravdu hodně… pro mě to prakticky znamená, že nemohu používat telefon jak jsem zvyklý… maily nechodí, když přijdou, tak 1x za 3 hodiny najednou, ale odpovědět je prakticky nemožné, protože na odeslání je timeout a tak mail končí v chybě a trefit okamžik, kdy to na chvilku funguje se mi povedlo jen u jednoho mailu…

    Neznamená to, že půjdu od BB pryč, ale tahle závislost je nepříjemná… Nevím, zda výpadky jsou způsobené nárustem uživatelů BB, se kterým RIM nepočítal nebo opravdu “jen” chybou HW a nefunkčností záložního řešení…

  8. Bohužel ani mě nefunguje BIS.. A jsem na něm docela závislý a 3 – denní výpadek je dlouhá doba..Doufám a držím palce, že do zítřejšího dne bude již vše tak jak má být :(

  9. Teda to je divny, tedka jsem v 15:50 si zkusil z firemniho mailu poslat mail na gmail oboji proslo hned, i zpatky do telefonu…tak ja nevim, to by znacilo ze mi bes i bis jedou…

    1. maily obcas pridu, hromadne vela naraz, ale BBM ani internet nefunguju. Podla mna niekto nieco pokaslal, ked updatovali BIS na 4.1! Som zvedavy,ci mi operator nejako tento vypadok vykompenzuje.

      1. Kompenzácia nebude žiadna nakoľko operátor nie je zodpovedný za výpadok služieb. Už som sa pýtal… :(

        Je tam takýto text:

        “Podnik nezodpovedá za poškodenie údajov alebo neúplné údaje alebo za iné vady Služby, kde poškodenie alebo neúplnosť údajov alebo iné vady Služby boli spôsobené poruchou na komunikačnej trase pri použití internetu, pokiaľ je pripojenie na internet zriadené a/alebo poskytované iným subjektom ako je Podnik, alebo pokiaľ boli spôsobené inými vadami v službách alebo hardvérovom alebo softvérovom vybavení, ktoré Účastníkovi dodal alebo poskytol iný subjekt ako je Podnik.
        podnik je spolocnost Orange Slovensko a.s.”

        1. Kompenzace by být měla. Mám smlouvu s operátorem na dodání služby, za coš platím a nezajímá mě, s kým dalším si co operátor nasmlouvává. Mě zajímá pouze to, jestli funguje za co platím.

        2. Jasně… vsadím se že operátoři po RIMU kompenzaci chtít budou…. ale nám už ani hovno takže zas na tom vydělají jen oni. :D

        3. To je hezké že máš smlouvu a platíš. Ale v případě že chceš kompenzaci za nefungující službu na kterou máš smlouvu, to nikoho nezajímá, pouze v případě že máš ve smluvních podmínkách nárok na nějaký druh kompenzace.

          A jen hlupák co poskytuje službu, ještě k tomu službu třetí strany, by si do smluvních podmínek nedal opatření proti této možnosti.

          Problém většiny lidí je, že si 99% lidí smluvní podmínky nečte, a už vůbec je většinou nedává zkontrolovat právníkovy. A na to samozřejmě firmy spoléhají. Proto pak s většinou lidí mohou zametat…

        4. Tak sem psal na český t-mobile zda bude nejak kompenzovat nefungujici sluzby,sem zvedav jaka odpoved prijde

  10. Už to běží normálně – super. Doufám, že zase nenastanou problémy, byla by to pro RIM velká škoda.
    Kompenzaci neřeším, mejly mám stejně v ntb a těh pár zmeškaných vzkazů přes BBM jsem nahradil SMS nebo jsem rovnou dotyčnému zavolal.
    Hlavně ať to RIM ustojí a pokračují ve vývoji a zlepšování služeb.

    1. tak ono nejde tak onejakou kompenzaci,ale o to jak se ktomu postavi nasi vyderacsky operatori.jestli reknou neni to nase chyba nic kompenzovat nebudeme nebo reknou ok -za zpusobene problemy blablabla.
      Jinak mi je to celku fuk,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *