Články & Recenze, PlayBook Aplikace

Recenze Dead Space pro BlackBerry Playbook: nedá vám vydechnout

DeadSpace_screen_14

Když se gigantická těžební loď USG Ishimura dostane do kontaktu se záhadným mimozemským artefaktem ve vzdáleném hvězdném systému, záhadně přeruší svůj kontakt se Zemí. Na opravu komunikačních systémů Ishimury je vyslán inženýr Isaac Clarke, ale po vstupu na palubu se octne ve skutečné noční můře – celá loď, její posádka je nevýslovně zmasakrována, tvoří jednu obrovskou krvavou lázeň a vše je zamořeno mimozemským zlem. Clarkeova opravárenská mise se stane nejen bojem o jeho vlastní holý život, ale také o vrácení artefaktu zpět do hlubin planety… za každou cenu.

→Připojte své BlackBerry výhodně k internetu.

Tak toto byl oficiální úvodní text vývojářského týmu Electronic Arts, který stojí za novou hrou Dead Space. Ta se z herních konzolí a monitorů počítačů dostala dokonce také na displeje tabletu BlackBerry Playbook a připravte se, že nic podobného jste ještě u BlackBerry neviděli.

DeadSpace_screen_1DeadSpace_screen_2DeadSpace_screen_3

BlackBerry nikdy nebyla platforma, která by si hrála na nějakou herní konzoli. Proč však nespojit práci a zábavu? Tablet BlackBerry Playbook k tomu přímo vybízí a tak na jeho displeji narazíme i na některé skvělé hry. Společnost Electronic Arts  stojí také za hrou Need for Speed: Undercover, kterou nalezneme v Playbooku již předinstalovanou. Nyní však EA vydali speciální verzi svého vesmírného hororu Dead Space. Strhující strašidelná akce z hlubin vesmíru vás nenechá oddechnout.

DeadSpace_screen_4DeadSpace_screen_5DeadSpace_screen_6

Začátek příběhu jste si mohli přečíst v perexu, pokračování bude plně ve vašich rukou. Postupně se naučíte ovládat postavu inženýra Isaaca Clarka alias Vandala. Ten má k dispozici mnoho schopností aby vůbec mohl přežít proti potvorám všech druhů, tvarů a barev. Hra má také některé prvky RPG, takže si můžete za získané kredity nakupovat nové zbraně, munici nebo si pomocí power packů můžete vylepšovat vlastnosti zbraní, brnění a podobně.

DeadSpace_screen_7DeadSpace_screen_8DeadSpace_screen_9

Arzenál je skutečně bohatý a tak zde nalezneme jako základní zbraň plazmovou pilu, kterou můžete používat nekonečně, ale je určena pouze pro boj zblízka což je nebezpečné. Ostatní názvy by se špatně překládaly tak je zmíníme v originále. Plasma Cutter je puška, která střílí 3 energetické paprsky buď vertikálně nebo horizontálně. Ripper dokáže střílet titanové disky, které můžete také po omezenou dobu ovládat. Line Gun by se dala přirovnat k energetickému granátometu, zatímco Core Extractor dokáže střílet buď 4 slabší nebo 1 silný energetický paprsek. Jako poslední je zde Heavy Pulse Rifle, což je puška, kterou si musíte koupit – nikde ji nenajdete. Za vysokou cenu získáte neomezenou munici, ovšem zbraň se často přehřívá a je potřeba jí nechat vychladnout.

DeadSpace_screen_10DeadSpace_screen_11DeadSpace_screen_12

Určitě si říkáte jak si vývojáři poradili s ovládáním a já vám to řeknu jedním slovem – skvěle. Lépe to snad na dotykovém displeji ani vymyslet nejde a tak se do ovládání dostanete opravdu během pár minut. Levá polovina obrazovky slouží pro pohyb dopředu, dozadu a do stran zatímco pravá polovina slouží jako joystick pro otáčení a zaměřování. Do tohoto ovládání jsou zakomponovaná různá gesta, která se vám ukazují na displeji. Pomocí těch se například dostanete ze sevření některého z mimozemšťanů. Nevyužitý nezůstal ani gravitační senzor, takže můžete otáčením měnit režim zbraně (primární/sekundární) nebo v oblasti Zero-G skákat zatřepáním tabletem.

DeadSpace_screen_13DeadSpace_screen_14DeadSpace_screen_15

Co mne velmi zaujalo byla celková atmosféra hry společně s excelentní grafikou. Když jsem si nasadil sluchátka tak jsem se několikrát přistihl jak napětím skoro nedýchám a občasné leknutí se stalo nedílnou součástí každé chvilky strávené při hraní Dead Space pro BlackBerry Playbook. Skvělé je také hraní například přes HDMI kabel na televizoru, protože hra se přepočítá a je stále ostrá i na velké obrazovce.

DeadSpace_screen_16DeadSpace_screen_17DeadSpace_screen_18

Tato hra je důkaz toho, že platforma na bázi QNX nabízí opravdu zajímavé možnosti. Pokud si chcete užít skvělou hororovou akci například při cestování ve vlaku nebo při volných chvílích doma nebo jen prozkoumat jaké možnosti Playbook skrývá, rozhodně tuto hru doporučuji. V obchodě BlackBerry App World ji zakoupíte za cenu cca 180 Kč, což sice není málo, ale u této hry rozhodně peněz nelituji.

DeadSpace_screen_19DeadSpace_screen_20DeadSpace_screen_21

Dead Space pro BlackBerry PlayBook na App World

Previous ArticleNext Article
Vojta Dalekorej
Zakladatel webu BBCzech, redaktor serveru mobilenet.cz. Fanoušek značky BlackBerry a všech mobilních technologií. Sportovní závislák, technologický nadšenec, mobilní maniak. BlackBerry is a lifestyle...