Články & Recenze

Oficiální vyjádření Telefonica O2 CZ k problému se synchronizací GMail

O2_Gmail_icon

Množí se dotazy, které mají vždy jedno společné – BIS u operátora O2. Uživatelé mají problém se synchronizací kalendáře a kontaktů na účtu Google, respektive Gmail. Zeptali jsem se proto přímo operátora O2, zda o tomto problému ví a zda se ho snaží vyřešit.

→Využívejte své BlackBerry na maximum pomocí speciálních BlackBerry tarifů.

Za Telefonicu O2 CZ odpovídala tisková mluvčí, paní Michaela Staňková:

Problém se synchronizací Gmail kalendáře a kontaktů jsme zaznamenali u starších telefonů s OS verze 5. U telefonů, které mají OS6, tzn. aktuální modely Bold 9780 a Torch 9800 jsou funkční a není s nimi v tomto směru žádný problém. Zákazníci využívající starší model Bold 9700 si mohou stáhnout nový firmware s OS6 na stránkách www.techzona.cz v sekci mobilních telefonů.

Ačkoliv jsme tento problém urgovali i u starších telefonů s OS5, které nemají možnost aktualizace OS na verzi 6, RIM nám zde žádné řešení bohužel nenabídl.

O2 tedy o problému ví, bohužel jim však RIM zatím nenabídl žádné řešení. Je velice zvláštní, že u T-Mobilu nemají BlackBerry s OS5 žádný problém se synchronizací. Pokud tedy máte operátora O2 a vlastníte některé ze zařízení, na kterém běží operační systém BlackBerry 6 (Torch 9800, Bold 9780, 9700 a 9650, Pearl 3G nebo Curve 3G), můžete být bez starostí.

Uživatelé staršího OS bohužel musí prozatím využít jiných cest k synchronizaci BlackBerry s kalendářem a kontakty Google. Nejdříve zkuste použít postup, který jsme pro vás sepsali v návodu Práce s GMail účtem v BlackBerry® a nastavení synchronizace. Pokud nebude synchronizace stále fungovat, využít můžete například aplikace Google Sync, kterou stáhnete na adrese http://www.google.cz/mobile/sync/.

Pokud se rozhodnete nainstalovat nový operační systém, návod na upgrade naleznete zde, OS ke stažení poté zde.

Previous ArticleNext Article
Vojta Dalekorej
Zakladatel webu BBCzech, redaktor serveru mobilenet.cz. Fanoušek značky BlackBerry a všech mobilních technologií. Sportovní závislák, technologický nadšenec, mobilní maniak. BlackBerry is a lifestyle...

18 Comments

  1. hm zvlastni uz mam kterou 6 nebo 7 verzi OS6 nejak sem si nevsim ze by to na 9700 s OS6 fungovalo :D muze to nekdo potvrdit ze to opravdu jede a jak toho u o2 docilil na 9700 a zda ma jejich os6 6.0.0.448 nebo jinej?

  2. Přesně jak je napsáno v článku u T-Mobile žádný problém s OS5 u O2 neřešitelný problém tak to raději hodíme na společnost RIM. Moje jazykové znalosti v angličtině nejsou na takové úrovni abych oslovil společnost RIM s dotazem, kde je vlastně chyba a požádal je o vyjádření. Asi by se divili co o nich naše O2 napsalo. Pokud by chtěl někdo napsat určitě bych nebyl sám kdo by uvítal jejich odpověď, kterou by se s největší pravděpodobností dalo zajít na O2 a požadovat nápravu. Jeden z důvodů proč jsem přecházel na BB byla ona zmíněná synchronizace, která prostě nejde. Z mého pohledu se jedná o klamání spotřebitele.
    Jak jsem psal na fóru http://blackberryczech.cz/diskuze//viewtopic.php?p=1810#p1810 před pár dny na stránkách O2 byla uvedená synchronizace s účty Google. Po mém upozornění a dalších uživatelů se toto již na stránkách O2 nenachází. K “blbosti” O2 toto, ale stále mají v uživatelské příručce.
    Možná jsem naštvaný, ale toto je jedna ze základních věcí kterou po telefonu požaduji ještě k tomu, když to operátor píše na svých stránkách. Nefunkčnost takové “maličkosti” telefon degraduje pomalu někam na telefon před 5 lety.

        1. Myslím, že to spadá pod ČTÚ pokud si objednám službu o O2, které píší jako funkční a poté zjistím, že není. Možná se pletu, ale musíš uznat, že to není v pořádku.

  3. tak to je zajimave, ponevac mam u kysliku bold 9000 ve verzi os 5 a rovnez u kysliku bold 9700 ve verzi 5 a normalne synchronizuju, ja nemam s gmailem jediny problem.

  4. Dosť často sa tu človek dočíta o problémoch O2_CZ a chodu BB (BIS). Dnes sa ku tomu všetkému pridalo ešte asi jedna z najzákladnejších vecí na BB, ktorá nefunguje u tohto operátora. A preto mi nedá sa opýtať, prečo potom ostávate u O2_CZ a neprejdete ku inému operátorovi?! U nás na SR sa dá preniesť číslo a je vymalováno, tak nechápem prečo by užívateľ, ktorý používa BB ďalej platil za neposkytovanie základných služieb!!!
    Príjemný deň prajem :)

    1. Samozřejmě se dá přejít i u nás, ale pokud jsi nějaký čas u operátora tak můžeš mít tzv. retenční nabídku, kterou by jsi jako nový zákazník nedostal u novýho opa. Druhá varianta je ta, že máš firemní telefon a na tvojí žádost ti nechali zapojit BIS. Další co mně napadá je, že máš závazek buď ty nebo firma zase rámcovou smlouvu. apod..

      1. Ohľadom “retenční nabídky” tak to je samozrejme na zváženie plusov a mínusov. Budem mať paušál výhodnejší, ale opakujúce sa problémy s BIS alebo sa vykašlem na pár korún a budem môcť používať svoj mobil na 100%.
        Ku druhej variante asi toľko, že ak mi firma kúpila BB telefón pre firemné účely tak poväčšine to nebude jediný kus vo firme a tým pádom by správna politika firmy mala ponúkať BES. Rámcová zmluva sa spisuje na určité obdobie u nás je to poväčšine 1,5 – 2 roky potom môžeš bez poplatku prestúpiť ku konkurencii alebo ďalej využívať služby doterajšieho operátora (predĺžiť zmluvu).
        Ostáva otázka: ?Prečo mám platiť za niečo čo nemôžem využívať?
        Každopádne stále nechápem prečo u nás ako aj inde vo svete, sa ti sťahujú všetky dáta iba cez BIS a u Vás to máte pri niektorých app nad rámec BIS. Možno by to chcelo spísať nejakú petíciu alebo pripomienku kompetentným ľuďom. Hm..? :)

        1. Tak on je rozdíl mezi retenční nabídkou a retenční nabídkou. Co se týče firem tak záleží jak je to kde postavený. Pak je ještě varianta sdružení…. kde za pár kačáků můžeš mít více než dobrý tarify :-)
          Jak jsem psal výše jsem docela vytočenej (a to mně málo co vytočí) a odhodlanej napsat stížnost na ČTÚ

  5. takze tu neni nikdo kdo by to rozjel na os6 s 9700 sync pres BIS u o2 nebo aspon na torch 9800?:D tak jako dejte mi kontakt na tu tiskovou mluvci ja ji to tam zanesu at mi to ukaze jak to funguje :D

  6. Mě to funguje naprosto bez problémů, zaškrtal jsem v nastení všechno, co chci synchronizovat a všechno to jede.

    1. co za BB a OS mas? jsi si jisty ze mas BIS sync ne google sync aplikaci? jak probehlo dokonceni overeni na ktere upozornuje bis web u o2 v telefonu:

      If you have not already done so, to start calendar and contact synchronization, complete the security activation on your BlackBerry® device:
      1. On the Home screen, click the Setup icon and click Email Accounts or Email Settings.
      2. After you open the application, the security activation starts. When security activation is complete, calendar and contact synchronization automatically begins.

      pri spusteni editace emailu to neco udelalo nebo jak to probihalo? diky

      1. Mám BB 9700 a OS6 .448. Jsem si jistý, že to je BIS sync, protože jsem google sync neinstaloval a všechno jsem nastavoval v telefonu. Web od O2 jsem nikdy na nic nepoužíval.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *