Novinky

Oficiální vyjádření operátorů T-Mobile, Telefonica a Vodafone k výpadku služeb BlackBerry

BlackBerry_operatori

Na vyjádření ohledně výpadku služeb BlackBerry jsme zeptali také naší “velké trojky”. Operátorů T-Mobile,  Telefonica a Vodafone jsme se zeptali zda plánují kompenzace pro uživatele BlackBerry a také jsme se zeptali proč se operátor aktivněji neangažoval v informování uživatelů ohledně výpadků služeb BlackBerry.

→Vyberte si z nabídky modelů BlackBerry ten svůj.

Shrnutí celého výpadku služeb BlackBerry a oficiální vyjádření společnosti Research In Motion si můžete přečíst ve článku Oficiální vyjádření RIM k výpadkům služeb BlackBerry. V diskuzi pod článkem se můžete vyjádřit k výpadkům a podělit se s ostatními o svůj názor.

Každopádně svou úlohu, i když nepřímou, mají také mobilní operátoři. Uživatelé si kupují danou službu právě u nich, a tak by mělo z jejich strany také přijít nějaké stanovisko. Žádných oficiálních oznámení jsme se však nedočkali, operátoři prakticky informovali uživatele pouze pokud volali na infolinku. Kontaktu ze strany operátora se dočkali pouze významní firemní zákazníci. Zeptali jsme se našich operátorů, proč se do informování uživatel neangažovali více.

Za T-Mobile odpovídala tisková mluvčí, paní Martina Kemrová:

Co se informací o výpadku týče, poskytovali jsme je reaktivně na infolince a prostřednictvím key accountů u významných klientů již během prvního dne výpadku. Nicméně jsme sami měli informace se zpožděním, vzhledem k tomu, že s RIMem nemáme smlouvu přímo a veškerá komunikace probíhá přes Deutsche Telekom.

Za Telefonicu odpověděl tiskový mluvčí, pan Hany Farghali:

Naši obchodní zástupci i technici jsou v kontaktu s většinou firemních klientů používajících služeb BlackBerry a informují je o aktuálním vývoji.

Za Vodafone odpovídal tiskový mluvčí, pan Miroslav Čepický:

Vodafone je v kontaktu s RIM, informace o aktuálním vývoji jsme zákazníkům poskytovali na zákaznické lince a našem Twitter kanálu.

TMobileLogo_5-300x200telefonica-o2vodafone-logo-good

Jak vidíme, operátoři komunikaci omezili především na zákaznickou linku a firemní klientelu. Je to trochu škoda, protože velká část uživatelů BlackBerry nechodí na žádné fanouškovské internetové servery, a tak jim jistě nefunkční služby BlackBerry způsobili nemalé starosti a dost možná si kvůli tomu i mazali telefon. Zeptali jsme se však ještě na jednu věc, po které volalo mnoho uživatelů a tou je kompenzace za službu, kterou si zaplatili, ale neobdrželi.

Odpověď T-Mobile:

Služby jsou již v tuto chvíli funkční. Kompenzaci samozřejmě zvažujeme.

Odpověď Telefonica:

Kvůli celosvětovému výpadku služeb BlackBerry může mít část zákazníků společnosti Telefónica Czech Republic problémy při využívání telefonů společnosti Research in Motion (RIM). Přestože je chyba zcela na straně kanadského výrobce přístrojů RIM, společnost Telefónica je připravena svým zákazníkům tento výpadek finančně kompenzovat.

Klientům, a to jak rezidentním tak firemním, které výpadek BlackBerry zasáhl, bude poskytnuta výrazná sleva z měsíčního paušálu. O její přesné výši bude rozhodnuto dle rozsahu výpadku.

V České republice se technické obtíže společnosti RIM projevují zhruba u poloviny majitelů těchto telefonů. Výpadek se u nich projevuje nahodile, a to především zpožděným doručováním e-mailových zpráv, omezenou funkčností webového prohlížeče a instant messagingu  v telefonech.

Odpověď Vodafone:

Velmi nás mrzí přerušení služeb Blackberry, které postihlo zákazníky. Podle posledních informací, které máme k dispozici, je služba Blackberry opět funkční. S RIM jsme nadále v kontaktu a ohledně kompenzací zvažujeme na globální úrovni všechny možnosti.

Operátoři tudíž zjevně počítají s nějakou formou kompenzace zákazníkům. Pravděpodobně to však půjde z jejich kapsy a následně se budou muset domluvit s RIM, protože hlavní vina je na jeho straně. Tentokrát jsou v tom naši operátoři prakticky nevinně. Jak se k tomu RIM postaví?

Previous ArticleNext Article
Vojta Dalekorej
Zakladatel webu BBCzech, redaktor serveru mobilenet.cz. Fanoušek značky BlackBerry a všech mobilních technologií. Sportovní závislák, technologický nadšenec, mobilní maniak. BlackBerry is a lifestyle...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *