Novinky

Oficiální vyjádření RIM k výpadkům služeb BlackBerry

Mike_Lazaridis

Krize je doufejme zažehnána, RIM se jistě z chyb poučí a nám nezbývá než jásat nad pípajícími emaily, zprávami a dalšími notifikacemi v BlackBerry. Výpadek způsobil opravdu velkou řadu nepříjemností a tak se podívejme jaké stanovisko zaujal RIM.

→Využívejte své BlackBerry na maximum pomocí speciálních BlackBerry tarifů.

Shrňme si celý scénář noční můry každého uživatele BlackBerry. V pondělí 10. října 2011 kolem poledne nastal masivní výpadek služeb BlackBerry napříč celým regionem EMEA (Europe, Middle East, Africa) a také v dalších zemích jako je Brazílie, Indie nebo Argentina. Mnoho uživatelů tomu nevěnovalo pozornost, protože v této době probíhá na mnoha místech přechod na novou verzi BIS 4.1 (více info).

Když se však začalo ozývat víc a víc uživatelů z různých koutů světa ve vzduchu visela podivná předtucha. A tak nastal největší výpadek služeb BlackBerry v historii. ten zasáhl jak uživatele služby BlackBerry Internet Service tak uživatele služby BlackBerry Enterprise Server. Na BlackBerryCzech jsme se včera a dnes snažili informovat uživatele o pokrocích v řešení tohoto masivního výpadku, který se následně rozrostl i do Kanady, Ameriky a Mexika. Stal se z něj tak výpadek globální.

BB_without_BIS_icon

Uživatelé byli zmatení, nevěděli vůbec co se děje. RIM bohužel absolutně nezvládl komunikaci s uživateli a konkrétní slova padla až 11. října v noci, kdy RIM vysvětlil výpadek takto:

Zpoždění zpráv a prohlížení internetu, se kterým se setkávají uživatele BlackBerry v Evropě, na Středním Východě, v Africe, Indii, Brazílii, Chile a v Argentině byla způsobena selháním hlavního přepínače v rámci infrastruktury RIM. Ačkoli je systém navržen tak, aby se přepnul na záložní přepínač, ten navzdory všem testům nefungoval. Výsledkem je velké zpoždení generovaných dat a my nyní usilovně pracujeme na vyřešení problému a snažíme se obnovit standardní provoz co nejdříve. Omlouváme se za případné komplikace a budeme Vás nadále průběžně informovat (více info).

Do té doby byla veškerá informovanost uživatelů na bedrech fanouškovských internetových serverů. Operátoři informovali zákazníky pouze pokud zavolali na infolinku, pouze firemní klientela se dočkala kontaktu ze strany operátora. Myslím, že operátoři měli rozhodně informovat všechny uživatele, například pomocí jedné SMS zprávy.

Zakladatel Research In Motion, Mike Lazaridis, se veřejně omluvil všem uživatelům a informoval veřejnost o průběhu celé situace dnes ráno.

httpv://www.youtube.com/watch?v=zQ1esvGae_s

Ve středu 12. října RIM konečně začal lépe komunikovat skrze stránku  http://www.rim.com/newsroom/service-update.shtml. Dozvěděli jsme se tak samozřejmě spoustu omluv, ale především konečně nějaký vývoj celé situace. Uživatelé tak konečně mohli vědět co se vlastně děje a jak to vypadá s vyřešením problému.

Situace se zlepšila ve čtvrtek 13. října v brzkých ranních hodinách, osobně jsem funkčnost služeb mohl potvrdit v 6:30 hod ráno. Někteří uživatelé mohli mít stále lehké problémy, ale během dne se prakticky vše uvedlo do pořádku. Pokud vám ještě stále  služby nefungují pak doporučuji restart zařízení pomocí trojhmatu Alt+Shift+Del anebo vytažením baterie. Následně by již vše mělo fungovat.

BBM_icon

Po BlackBerry Messengeru se jistě stýskalo všem

Takže problém je snad konečně za námi a tímto bych rád otevřel prostor pro diskuzi. Myslíte si, že RIMu hodně uškodí tento výpadek? A tato událost paradoxně dostala na světlo světa další žhavé téma dneška – cloud. Cloud je podle všech ukazatelů jasným směrem, kterým se výrobci budou snažit jít v budoucnu. Nyní jsme s však přesvědčili jaké problémy může způsobit výpadek podobné služby. Jaké by to bylo v případě cloudu, ve kterém byste měli uložená všechna data? Jak se říká “náhoda je blbec”, takže doufejme, že se podaří veškerá rizika minimalizovat.

Previous ArticleNext Article
Vojta Dalekorej
Zakladatel webu BBCzech, redaktor serveru mobilenet.cz. Fanoušek značky BlackBerry a všech mobilních technologií. Sportovní závislák, technologický nadšenec, mobilní maniak. BlackBerry is a lifestyle...

3 Comments

  1. Zdravím,

    No mě dneska nejede pořád BB Protect, kde mám všechny data. Ale jinak mám další 2 zálohy pro jistotu.

    A zda to uškodí BB. Určitě ano, ale myslím že je správná doba na změnu ve společnosti. (vedení). To co se stalo se může stát jakékoliv firmě. BB třeba nabídnout něco čím by se odčinila.

    Ale je otázka, zda tak BB uvažuje.

    Já u BB budu jako u pracovního mobilu pořád.. :-).

  2. Uškodí / neuškodí? Záleží na tom, jak se RIM k tomu průšvihu postaví.
    Průšvih totiž znamená nárazové získání publicity a dost záleží na akčnosti firmy. Ale současné chování RIMu tedy zatím nic moc :( Pštrosí politika fakt nic neřeší.

    Ze svého okolí mám zcela konkrétní případ… ale o tom třeba u piva na příštím BB srazu ;)

  3. Pobyval jsem behem vypadku v Nemecku a me osobne BB jelo po celou dobu. Nevim sice s jak velkym spozdenim my byly emaily dorucovany, nicmene byly.

    V kazdem pripade nemuzu nez souhlasit, ze soudruzi z RIM nejen udelali chybu, ale jeste se k ni otocili pozadim stejne jako k uzivatelum… A tech “vtipnych” narazek na BB co clovek musel vyslechnout od okoli :D

    RIM by mel usporadat aspon kalbu pro zklamane uzivatele… Treba na Floride :)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *